Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Call for Papers
  • Policies
    • Policies of sections
Search
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 9 No. 1 (2024)

Vol. 9 No. 1 (2024)

Published: 2024-08-09

Full Issue

  • PDF (Italiano)
  • Editoriale

    Mario Cardona, Moira De Iaco, Maria Cecilia Luise
    1-2
    • PDF (Italiano)

Omaggio a Anthony Mollica

  • Tony Mollica era americano, profondamente americano

    Paolo E. Balboni
    3-6
    • PDF (Italiano)
  • L’intervista impossibile: da genere letterario a genere testuale per la didattica delle lingue

    Silvia Gilardoni
    7-20
    • PDF (Italiano)
  • Ludolinguistica e tecnologie per la didattica delle lingue: le risorse per i docenti

    Maria Vittoria Lo Presti
    21-31
    • PDF (Italiano)

Miscellanea

  • Esercizi per lo sviluppo dell'abilità di lettura: l'italiano L2 per studenti universitari sinofoni

    Yedi Yu
    32-48
    • PDF (Italiano)
  • Lending ears to EFL learners: perceived difficulties and leading causes

    Irina Stan
    49-62
    • PDF (Italiano)
  • Das Rom-Projekt: Ein Rückblick nach über zwanzig Jahren

    Susanne Lippert
    63-87
    • PDF (Italiano)
  • Using WebQuests to improve oral English performance in university courses with non-linguistic programmes

    Simona Scanni
    88-97
    • PDF (Italiano)
  • Quale autorialità? Il nuovo rapporto tra testo e autore nell'era digitale e algoritmica

    Santa Lamorgese
    98-107
    • PDF (Italiano)
  • Chi salverà il Pianeta? Proposta didattica per la sensibilizzazione alla sostenibilità ambientale per studenti cinesi

    Silvia Scolaro
    108-122
    • PDF (Italiano)

Language

  • English
  • Italiano

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

cimedoc

Rivista ospitata sulla piattaforma

OJS del SIBA

ISSN: 1970-1861

This work is licensed under a CC BY-NC-ND 4.0 DEED. Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.