Fa.C.E. – Farsi Comunità Educanti: integrazione nei servizi educativi e di cura per l’infanzia

Laura Landi

Abstract


Fa.C.E., a 3-years project has as core objective creating “the conditions to build an educating community which would lead to a redefinition of educational policies in the areas involved” (FRC, 2017). This article will analyze some of its innovative strategies also in the light of the Successful Educational Actions for inclusion and social cohesion (Flecha 2014), social capital theory (Putnam, 2000; Hollis, 1998; Uhlaner, 1989) and Reggio Emilia Approach (Dahlberg et al., 2007, Rinaldi, 2006). 

 

Fa.C.E., progetto triennale, aveva come obiettivo creare “le condizioni per costruire una comunità educante che porti alla ridefinizione delle politiche educative nelle aree coinvolte” (FRC, 2017). Questo articolo analizzerà alcune delle sue strategie innovative anche alla luce delle Successful Educational Actions per inclusione e coesione sociale (Flecha 2014), la teoria del capitale sociale (Putnam, 2000; Hollis, 1998; Uhlaner, 1989) e il Reggio Emilia Approach (Dahlberg et al., 2007, Rinaldi, 2006). 


Parole chiave


ECEC; Reggio Emilia Approach; Social Capital; Social Inclusion; Relational Goods;

Full Text

PDF

Refback

  • Non ci sono refbacks, per ora.


E-ISSN: 2974-9050